Am găsit un articol interesant despre metodele de care se folosea maiorul Glotov pe timpurile ce fusese Maior în KGB-ului RSSM. Maiorul Glotov, în prezent șeful securității companiei Ascom, este omul care a pus la cale scandalul Stati vs Baștovoi, în urma căruia Andrei Baștovoi, fost deputat în parlamentul 90 și fiul său Valentin, au fost arestați .  Se pare că experiența de kgbist a maiorului Glotov continuă să-l împingă la fapte rele.

Regretatul Serafim Saka despre securistica scriitorilor din RSSM

Vă redau doar cîteva extrase din mărturisirile scriitorlui Serafim Saca, despre Maiorul KGBului RSSM din anii 80:

După ce maiorul Glotov mi-a spus ce se vrea de la mine, i-am recunoscut că l-am auzit şi eu, Nicolae Lupan mă vorbea de bine. „Acum trebuie să luaţi atitudine, cum se spune, şi să scrieţi sincer tot ce credeţi despre acest odios post, ar putea să fie chiar bine… Noi vă punem toate materialele la dispoziţie. Le studiaţi, vă documentaţi serios şi scrieţi un articol-două, aşa cum numai dumneavoastră ştiţi să faceţi”, mă ia acum pe verticală blândul maior Glotov.

– Chiar c-aşa! – n-a întârziat să reacţioneze exclamativ maiorul Glotov, încă sperând să mă poată converti.

(Evocat de mine peste ani la lansarea cărţii lui Aurelian Dănilă Opera basarabeană, Maria Bieşu, prezentă în sală, m-a îmbrăţişat şi sărutat pentru mulţi, mulţi ani înainte.)

– Acest Lupan al dumitale, a întors-o acum, deloc blând, maiorul Glotov, aduce mari prejudicii republicii noastre şi poporului moldovenesc cu emisiunile lui de la Europa Liberă.

– Chiar aşa?!

– Tot vorbind la Europa lui Liberă că limba moldovenească şi poporul moldovenesc sunt o invenţie pur sovietică, ascultătorii ar putea crede, până la urmă, că-i chiar aşa. Ştim că vă cunoaşteţi încă de la Cernăuţi, mă ia de mai demult maiorul Glotov. Vă dădea des la radio de acolo.

